- vad, varför och hur. en resurssida för dig som vill jobba med blogg i skolan -

(i "bloggarkivet" kan du se att du får läsa bloggen nedifrån och upp. det senaste inlägget hamnar överst)


OSKAR.HALLBERG@STUDENT.KONSTFACK.SE





söndag 6 december 2009

VAD?

Hej och välkomna till min blogg! Eller det är egentligen en resurssida för dig som vill börja jobba med bloggar. En sida om hur du kan använda bloggar i undervisningen.

Jag vill ge exempel på olika övningar och projekt bloggen kan användas till. Exempel på hur man använder den som hjälpmedel vid bildanalys, galleri för eleverna och annat. För- och nackdelar med låst respektive öppen blogg.

Sidan ska fungera som hjälpmedel men också som inspiration och därför kommer jag även att lägga upp länkar till mina tidigare bloggar och övriga projekt, lektionsupplägg och gallerier. Jag kommer dessutom länka till en blogg som rör ämnet hemkunskap, hur man skulle kunna förbättra ämnet och ge det den status de borde ha. Det kommer dock dröja ett litet tag.

Uppgifterna och länkarna är främst till för bildpedagoger men som en sann förespråkare för ämnesintegrering tycker jag att den kan användas även i andra sammanhang och av andra lärare.

Jag önskar dig mycket trevlig och inspirerande läsning!/ Oskar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar